Danish Maritime Fair 2016

Maritim edderkop

25. – 27. oktober 2016

Fyns Maritime Klynge har gjort det før – og vi gør det igen: viser branchen, at det Blå Fyn står sammen og, at vores medlemmer er parate til at vise verden deres forskelligartede kompetencer og innovative løsninger.

Dette års Danish Maritime Fair finder igen sted i Lokomotivværkstedet, en rå kulisse midt i København, og Fyns Maritime Klynge er klar med en fællesstand. Samme standstørrelse og gode, centrale placering i hallen som sidste år. Det nye er dog, at vi opgraderer standen betydeligt, og dermed præsenterer os med et mere moderne look. Billedet ovenfor er en mockup af hvordan den nye stand, “Den Maritime Edderkop”, kommer til at se ud.

Pris og beskrivelse af stand
Der er plads til 14 virksomheder på fællesstanden, og der er allerede 9 klyngevirksomheder, der har reserveret en plads. På trods af opgraderingen og de dermed forbundne ekstraomkostninger, så er det lykkedes os at kalkulere en skarp pris pr. deltagende virksomhed på 15.000 kr. (14.000 kr.  i 2015).

Hver virksomhed er repræsenteret med en søjle, hvor der på for- og bagsiden anbringes en plastplade med tryk af hhv. logo/billede/value proposition og uddybende tekst. Dertil kommer 2 barstole pr. virksomhed samt brochureholdere på forsiden af søjlen.

Vores serviceområde midt i edderkoppen kan huse forplejning, ekstra materialer, garderobe samt mulighed for opladning af mobil eller laptop. I den ene ende af standen placeres en bar til udskænkning af kaffe og lign. For at give mere flow på standen har vi valgt et åbent standkoncept, hvor korte møder kan holdes på standen ved et cafébord og længere møder henvises til caféen, som ligger lige ved siden af os. Det åbne koncept giver bedre udsyn til begge sider af standen og bedre mulighed for at virksomhederne kan understøtte hinanden i at trække besøgende ind på standen og få dem fordelt til rette vedkommende.

Du får:

  • Plads på standen med ovennævnte features
  • Let forplejning til gæster som kaffe og fynske drikke/fødevarer
  • Support fra klyngeorganisationen, der vil være til stede under hele messen
  • Support fra dine klyngekolleger
  • Arrangeret udstillermiddag (egenbetaling)
  • Markedsføring via LinkedIn, klyngens hjemmeside, nyhedsbreve m.m.
  • SIMAC og klyngeorganisationen varetager det praktisk ift. booking og koordinering med messearrangøren

Du leverer:

  • Billede og logo i høj opløsning
  • Tekst om virksomheden og dens value proposition på engelsk
  • Brochurer og evt. giveaways
  • En god messeforberedelse målrettet nuværende og fremtidige kunder
  • Et skarpt standpersonale, der er klædt på til lejligheden

Forbedringer siden sidste år
Danish Maritime Fair er stadig en ung messe og årets udgave er kun den tredje. Det betyder også, at messen løbende udvikles og forbedres. Se nogle af årets forbedringer:

  • Før og efter messen er der gratis parkering for udstillere
  • Under messen er der et dedikeret parkeringsområde for udstillere
  • Tilkørslen til Lokomotivværkstedet er forbedret
  • Nyt og forbedret registreringssystem
  • Et 84 m2 stort loungeområde til redere
  • En hollandsk pavillon
  • Konferenceprogrammet bliver indrettet, så deltagerne har mere tid på messen
  • Nyt rejsekoncept – rabat på fly og hotel
  • Exhibitor Forum – et online koncept, hvor man f.eks. kan downloade gratis billetter til gæster

Yderligere informationer om messen og de nye tiltag finder du på www.danishmaritimefair.dk.

Messebriefing
Ligesom sidste år holder klyngeorganisationen også i år en messebriefing med de deltagende virksomheder inden messen, så vi kan videndele, afstemme forventninger og sørge for at få mest muligt ud af vores fælles deltagelse.

Tilmelding og kontakt
Vi står til rådighed for eventuelle spørgsmål og ellers er der åbent for bindende tilmelding efter først-til-mølle- princippet. Der er få ledige pladser tilbage, så vent ikke for længe!